Resultaten 1 t/m 9 van 9

Onderwerp: Nieuwe koppeling.

Beginnende gebruiker Beginner
    Registratie
    Sep 2015

Standaard Nieuwe koppeling.

Beste leden,

aangezien de meeste topics maanden/jaren oud zijn en de relevantie dus te betwijfelen is maak ik een nieuwe.
    Ik rij een R33Spec2 met rond de 400pk. De drukplaat heeft het begeven en dus ben ik aan het kijken naar een nieuwe koppeling.
    Wat is te aanraden en waarop moet ik letten?
    Alvast Bedankt
    Maarten v.Dam-Jagroep

Skyline Club Member Starter
    Registratie
    Sep 2007

Standaard

Het is misschien wel handig om te weten, waar de auto voor gebruikt wordt. Voor een daily wil je een hele andere koppeling. Als voor een circuit racer. 😉

Maar ik had bij mijn skyline, een twin plate in laten zetten. Die kon tot ongeveer 650pk aan. Dus als je in de toekomst, meer wil. Kan dat. En met filerijden ging het gewoon goed. Niet zo'n aan/uit schakelaar zeg maar.

Skyline Club Member Power User Prototype's Schermafbeelding
    Registratie
    Jun 2009

Standaard

Kwam er achter dat ik zelf een Nismo coppermix er in heb zitten. Voeld als een "normale" koppeling maar kan goed het vermogen aan waar hij nu op draait. 450pk ong.
    Drukgroep is geloof ik ook nog standaard.

https://www.google.nl/search?source=....0.e2obxlF_05U

Skyline Club Member Skyline Freak Godzilla's Schermafbeelding
    Registratie
    Jul 2011

Standaard

rij al jaren op nismo supercoppermix single plate.
    Kunnen 850Nm aan, en kan geweld aan, draggen, driften, circuit rijden geen probleem hier.
    Ik zou geen andere willen, mits deze beetje stijver als als stock, maar toch nog fijn rijd tov puck ofzo.

Vervang plaat kost 300euro in japan nieuw.

Registratie
    Sep 2015

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Gt-René Bekijk Berichten
    Het is misschien wel handig om te weten, waar de auto voor gebruikt wordt. Voor een daily wil je een hele andere koppeling. Als voor een circuit racer. 😉

Maar ik had bij mijn skyline, een twin plate in laten zetten. Die kon tot ongeveer 650pk aan. Dus als je in de toekomst, meer wil. Kan dat. En met filerijden ging het gewoon goed. Niet zo'n aan/uit schakelaar zeg maar.
    Ik rij rond de 450pk, niet dagelijks en geen circuit. Wil wel een degelijke koppeling. Zat zelf te denken aan een nismo twinplate coppermix zoals deze:

https://www.nengun.com/nismo/super-c...n-plate-clutch

zoals in vorige berichten te lezen valt zou het wel goed moeten zijn. Bedankt voor de reacties

Registratie
    Jun 2009

Standaard

Misschien een beetje overkill om die er int e stoppen. Of je wil graag je centen snel kwijt

Registratie
    Sep 2015

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Prototype Bekijk Berichten
    Misschien een beetje overkill om die er int e stoppen. Of je wil graag je centen snel kwijt
    Nou, het is niet zozeer dat ik graag van me geld snel kwijt wil. Het is vooral dat ik liever voorbereid ben. Stel dat ik aankomende winter wil stijgen qua vermogen(kans is heel groot) dan zit ik qua koppeling alvast goed. En het verschil vind ik niet bijzonder groot, dus die gaat het worden. Bedankt voor het meedenken!

Registratie
    Jun 2009

Standaard

€1000 vind ik zelf niet echt een klein verschil ^_^.
    Maar houd er rekening mee als je deze uit Japan besteld dat je importkosten moet betalen aan de hand van de waarde dan het product he?

Skyline Club Member Power User Phyxsius's Schermafbeelding
    Registratie
    May 2009

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Prototype Bekijk Berichten
    €1000 vind ik zelf niet echt een klein verschil ^_^.
    Maar houd er rekening mee als je deze uit Japan besteld dat je importkosten moet betalen aan de hand van de waarde dan het product he?
    1000 wel of niet een klein verschil hangt van de dikte van je bankrekening af denk ik

Onderwerp Informatie

Gebruikers die zit Onderwerp aan het lezen zijn

Er zijn momenteel 1 gebruikers dit onderwerp aan het lezen. (0 leden en 1 gasten)

Forum Rechten