Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 t/m 10 van 16

Onderwerp: rb25det drift klaar maken

Member Beginner
    Registratie
    Jan 2014

Standaard rb25det drift klaar maken

ik ben een rb25det aan het opbouwen voor mijn R33 die als drifter gaat dienen.

ik heb het volgende aangepast mede op advies van sky engineering:

acl drijfstang lagers
    king performance krukas lagers
    arp drijfstang bouten
    arp kop bouten
    cosworth stalen koppaking
    N1 oliepomp

op het forum van driftworks las ik dat ze het ook adviseren om meteen de zuigers en drijfstangen te vervangen door high performance onderdelen.

is dit echt nodig als je blok verder origineel is en geen grotere vermogens gaat draaien ? heb de mijne opgebouwd met de originele zuigers en drijfstangen.

wat is jullie ervaring?

Skyline Club Member Skyline Freak f5twister's Schermafbeelding
    Registratie
    Sep 2010

Standaard

Je hele spec is niet bombproof ten eerste je pakte de oliepomp die bekent staat dat die niet tegen een toerenbegrenzer kan!! ik zou persoonlijk alles meenemen maar op budget kun je evt drijfstangen laten zitten.

Spammer Skyline Freak Thomas's Schermafbeelding
    Registratie
    May 2008

Standaard

Zou me met driften meer druk maken over je suspensionsetup, dus schroefset, maar ook alle stangetjes en meuk onder de wagen. Een goede setup daar is in het begin belangrijker dan motorvermogen.

En de RB25DET is een maffe motor. In principe zijn de CA18DET en RB25DET dezelfde motoren. Er zijn jongens in de driftscene in de UK die met deze beide motoren in stock conditie met alleen een oliekoeler en extra radiator duizenden kilometers driften, en anderen die na twee driftdagen met dezelfde setup aan de kant staan. Sommige bouwen motoren die om de haverklap stuk lopen, anderen gaan met gebouwde motoren duizenden kilometers door. Bij de RB's en de CA's zijn er soms probleempjes met de olieterugkeer naar de carter. Die is dan te klein, waardoor er te weinig olie terug komt. Daar zou ik liever eerst naar kijken.

Dan dus goed schroefset, hicas eraf, camber-arms, traction-rods, dat soort spul. En dan het belangrijkste.... seat-time.

Skyline Club Member Power User R.J. Bijsterbosch's Schermafbeelding
    Registratie
    Sep 2011

Standaard

Er zal voor een N1 oliepomp gekozen zijn omdat deze bij hogere toeren meer opbrengst en druk heeft dan een oem oliepomp. Wat je bij driften nodig hebt omdat je uiteraard in hoge toeren aan het rijden bent. Maak je maar niet druk dat deze stuk gaat, want dat gaat ie niet. Het enige wat dat ding doet is rond draaien en olie verpompen meer niet.

Skyline Club Member Power User Prototype's Schermafbeelding
    Registratie
    Jun 2009

Standaard

Randapparatuur en schroefset lijken mij meer behulpzaam om lekker te kunnen driften. Drijfstangen heb je pas echt nodig boven de 600 pk. Race lagers onder de 600 doen het anders prima.
    Zuigers aan de andere kant een ander verhaal, maar hangt af hoeveel vermogen je wilt draaien. Als het blok toch open ligt zou ik hem honen en andere zuigers in doen.

Een stugge onderkant geeft meer controle en betere drifts heb ik meermaals gehoord.

Registratie
    Sep 2010

Standaard

N1 pomp is rete slecht kan absoluut niet goed tegen limiter eveneens met stock pomp en een beetje drifter pakt ........ juist de limiter is de zwakste schakel op een rb de oliepomp en raar genoeg iedereen pakt de cheapste shit.

Google eens n1 oilpump

Spammer Skyline Freak Thomas's Schermafbeelding
    Registratie
    May 2008

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Prototype Bekijk Berichten
    Een stugge onderkant geeft meer controle en betere drifts heb ik meermaals gehoord.

Dit. Ik heb met mijn Skyline maar een keer echt gedrift. Maar, na de uitlijning naar driftsetup was de auto alleen al op de weg een stuk fijner om in te rijden.

Al dat gedoe altijd over vermogen, maar je hebt er niks aan als je suspension niet goed is. Dus mijn advies, motortje mooi vergeten voorlopig.

Sterker nog, ik weet van meerdere drifters die gewoon motor stock laten, en als de boel stuk is, lepelen ze er gewoon een 2de hands stock motor in en gaan verder, omdat dat uiteindelijk goedkoper is dan de hele tijd motorrevisies uitvoeren. En laten we wel zijn, tenzij je echt competitie wilt driften, is de standaard 250pk van een RB25DET meer dan genoeg. Diff lassen of een 2-way erin, schroefset en suspension-arms, uitlijnen naar driftsetup, en al je goed pompen in seattime, want driftdagen zelf zijn pas duur.

Member Beginner
    Registratie
    Jan 2014

Standaard

dat de ophanging enz. goed moet zijn hoef je me niet te vertellen ik drift al 4 a 5 jaar. vanavond krijg ik mijn driftworks ophanging binnen en een goeie schroefset heb ik al.

echter is een nissan nieuw voor mij en de rb25det dus ook. en aangezien de revisie hartstikke duur is wil ik hem niet op de eerste driftdag in de soep rijden.

ik heb juist voor een N1 oliepomp gekozen omdat dit een upgrade zou zijn voor een rb25det ????

de motor draait origineel op de Greddy style intake , Blitz boost controller en F.M.I. na.

alleen dus balen dat ik dit nu pas hoor nu de motor al bijna helemaal in elkaar zit

Laatst gewijzigd door rabbitgsi; 27-03-16 om 18:19.

Member Beginner
    Registratie
    Jan 2014

Standaard

vandaag deze mogen ontvangen.

tevens ff met Rick staan buurten hij heeft met een rb25det 500pk gereden met stock internals, dus vermoedelijk zal het blok niet meteen kapot lopen met standaard internals en vermogen.

Registratie
    Sep 2010

Standaard

N1 oliepomp is alleen een upgrade kwa druk, kwa sterkte niks en laten we wel wezen bouw 1x je blok goed met componenten die beter tegen limiter kunnen en dan gaat die een stuk langer mee

Onderwerp Informatie

Gebruikers die zit Onderwerp aan het lezen zijn

Er zijn momenteel 1 gebruikers dit onderwerp aan het lezen. (0 leden en 1 gasten)

Gelijkaardige Onderwerpen

1. Reacties: 17
    Laatste bericht: 18-06-12, 17:05
  2. M'n auto is klaar!!!
    Door Kenji in forum Offtopic forum
    Reacties: 18
    Laatste bericht: 23-08-09, 10:26
  3. Spruitstuk ligt klaar...
    Door Ravens in forum Offtopic forum
    Reacties: 55
    Laatste bericht: 09-02-09, 01:18
  4. Lampen Spec II APK-klaar maken