Pagina 2 van 7 EersteEerste 1234 ... LaatsteLaatste
Resultaten 11 t/m 20 van 62

Onderwerp: verzekering

Senior Member Starter PaganizeR's Schermafbeelding
    Registratie
    Oct 2012

Standaard

Vind het verzekeren maar een raar verhaal, ben ook eens gaan informeren hoe het precies zit
    (wil wel alles weten voordat ik de auto koop namelijk)

Maar hun vertellen mij dat ik de auto all risk kan verzekeren op de catalogus waarde.
    hun verzekeren niet via een taxatie report.

Ik snap er zelf geen reet van maar als ik een taxatie report laat zien moeten hun hem tog gewoon verzekeren daarvoor?
    Want zon skyline is nooit verkocht hier dus is de catalogus waarde onbekend..

Of je moet hem pakken op de 560,000 yenn .. maar das ruim 55,000 euro dat gaat dan een heeeeeleeee dure verzekering worden

Maar het is wat ik al zeg ik snap er niks van en ik weet ook niet of mijn verzekering het snapt ..
    misschien dat iemand nog meer uitleg kan geven of hebben jullie hem gewoon wa+ ?

Lemme know xD

Senior Member Starter Subdin's Schermafbeelding
    Registratie
    May 2012

Standaard

@paganizer, mijn verzekeraar heeft me toegezegd dat ze hem wel gewoon verzekeren volgens een taxatie rapport.
    Nieuwwaarde is onbekend bij ze dus ze hebben een soortgelijke auto erbij gehaald en hanteren de catalogus waarde van die auto (38.500). Ik heb geen idee welke auto dat dan is maar een zeer lage dagwaarde in ieder geval. Dus ik moet snel achter een taxatie aan want je weet het nooit...

Ik heb daar niet veel kaas van gegeten dus ik weet ook niet waar en hoe je een officieel taxatie rapport kan laten maken en wat de kosten zijn..

Spammer Skyline Freak Lightning87's Schermafbeelding
    Registratie
    Aug 2009

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door PaganizeR Bekijk Berichten
    Vind het verzekeren maar een raar verhaal, ben ook eens gaan informeren hoe het precies zit
    (wil wel alles weten voordat ik de auto koop namelijk)

Maar hun vertellen mij dat ik de auto all risk kan verzekeren op de catalogus waarde.
    hun verzekeren niet via een taxatie report.

Ik snap er zelf geen reet van maar als ik een taxatie report laat zien moeten hun hem tog gewoon verzekeren daarvoor?
    Want zon skyline is nooit verkocht hier dus is de catalogus waarde onbekend..

Of je moet hem pakken op de 560,000 yenn .. maar das ruim 55,000 euro dat gaat dan een heeeeeleeee dure verzekering worden

Maar het is wat ik al zeg ik snap er niks van en ik weet ook niet of mijn verzekering het snapt ..
    misschien dat iemand nog meer uitleg kan geven of hebben jullie hem gewoon wa+ ?

Lemme know xD

bij andere verzekeringen proberen, veel jongens hier zijn via centraal beheer ?? volgens mij.

Registratie
    Oct 2012

Standaard

Een soort gelijke auto pakken vind ik erg raar, en zeker als de waarde daar bijna 20,000 in verschild.
    Er moet tog een manier zijn om hem gewoon all risk te kunnen verzekeren en de dag waarde te laten zetten op basis van een taxatie?

Als zon auto bijvoorbeeld getaxeerd word op 8,000 wil ik ook dat dit de dagwaarde is en niet 1500 euro ...
    Dus ik vind het hoe dan ook vreemd dat ze een verzekering willen afsluiten op basis van de catalogus waarde.
    Vooral omdat die niet bekend is .. want dan kan ik net zo goed gewoon een WA verzekering afsluiten want een verzekering op
    catalogus waarde = erg duur en met een schade van 1500 euro is hij dan tog al totaal loss..

Zoiezo zijn ze bij mij verzekering niet super handig dus misschien dat ik dan tog naar een ander moet maar het roept ontzettend veel vraagtekens op bij mij.

Waar je een auto kan laten taxeren weet ik zo niet, maar daar moet je even naar googlen of daar kan iemand anders hier een antwoord op geven
    Zover ik weet kost dat 100 excl.

Edit :

@Lightning87 Dan hoor ik dat graag van de leden hier en hoor ik ook graag hoe het precies gaat, zou vast wel iemand zijn die al die vragen van me weg kan nemen o.o

Ik zit op dit moment via zelf.nl (proteq - onderdeel van reaal) ze zijn goedkoop maar niet erg slim vind ik persoonelijk
    Laatst gewijzigd door PaganizeR; 14-11-12 om 20:47.

Skyline Club Member Power User M.S.T.'s Schermafbeelding
    Registratie
    Jun 2010

Standaard

Ik ga mijn auto ook zeer zeker laten taxeren als deze weer de weg op gaat en als het mee zit zelfs all-risk verzekeren naar taxatie waarde.
    Er zit dalijk al mijn geld in waar ik hard voor heb moeten werken en dat wil je niet zomaar kwijt raken, of het nouw een r32gtst is of een r34 gtr vspec nur. Ik wil wel enige zekerheid dat als een of andere zatlap of misgunner of gewoon idioot mij aanrijd dat ik wel men geld terug krijg zodat ik desnoods weer opnieuw op kan bouwen.

Dan betaal ik maar iets meer premie per maand maar dan heb je ook wat als er daadwerkelijk iets gebeurt...

Skyline Club Member Power User R.J. Bijsterbosch's Schermafbeelding
    Registratie
    Sep 2011

Standaard

Ik vond dit op internet bij autoweek. Denk dat deze man het bij het rechte eind heeft. Je moet de taxatie laten doen bij een taxateur van jou verzekering. Doe je dit niet dan krijg je sowieso alleen de dagwaarde. Heb ook verhalen gehoord dat de taxatie waarde niet direct betekend dat je deze waarde dan ook 1 op 1 uitgekeerd krijgt. Het blijven verzekeringsmaatschappijen en die zullen er alles aan doen om jou zo weinig mogelijk geld te geven.

Het is aan de verzekeraar om te bepalen of ze willen verzekeren tegen de taxatiewaarde. Daarom zal de verzekeraar ook eisen stellen mbt de taxateur.

Het is dus zeker niet zo dat een door een willekeurig welke taxateur vastgestelde waarde ook de uitgekeerde waarde zal zijn.

- je moet laten taxeren door een taxateur die door de verzekeraar wordt erkend
    - de verzekeraar stemt ermee in dat dit een reeële waarde is
    - de verzekeraar stemt de premie af op de taxatiewaarde

Is aan deze voorwaarden voldaan dan zal de verzekering de taxatiewaarde uitbetalen indien nodig.

Het hele gedoe is pas interessant als je een auto bezit waarvan de taxatiewaarde behoorlijk afwijkt van de dagwaarde, bv voor exclusieve auto's of in goede staat verkerende oldtimers.

Groetjes,
    Jan

Registratie
    Oct 2012

Standaard

Dus dan is het beste om te beginnen met een normale WA verzekering
    en om dan te vragen bij de verzekering waar de dagwaarde op zit mocht dit bv onder de 2k zitten
    dan zou je dus vedere stappen kunnen gaan nemen?

Heb iniedergeval mijn verzekering nogmaals gemaild hoe hun dan aan de catalogus waarde willen komen omdat hij nooit in nederland verkocht is.
    want daar ben ik tog wel benieuwd naar.

Het is niet zo dat ik niet kan rijden dat ik hem daarom goed wil verzekeren heb al 6 jaar me rijbewijs en nog nooit schade gehad door eigen schuld
    Maar omdat er op mijn werk mensen werken die niet zo ... tja ... vol verstand zijn
    wil ik met zon auto tog wel goed verzekerd zijn

Heb een maand of 2 terug namelijk gehad dat een collega uit het niets van de parkeerplaats zo in me auto is gereden
    en hier heb ik de dagwaarde voor terug gehad (1400) en mocht gelukkig me auto houden maar was economish wel total verklaard.

voor een mr2 is alles al duur maar voor een r33 ( wat ik dus wil nemen ) zal het zeker niet goedkoper zijn.
    Vandaar mijn vraag over het verzekeren ervan , hoor namelijk wel meer dat er nogal onduidelijkheid is of problemen zijn ivm verzekeren.

Skyline Club Member Skyline Freak f5twister's Schermafbeelding
    Registratie
    Sep 2010

Standaard

Ik heb dus nu ook Wa ( dat krijg je als je eerste auto een r32 is :P, maar denk zeker dat ik in de toekomst na wa+ ga of zelfs alriskk, Maar denk ook wel dat ik hem dan maar laat taxeren als ik er een half jaartje mee verder ben ofzo want zit er ook echt niet op te wachten dat ik 200 uitgekeerd krijg terwijl dat het niet waard is .

Senior Member Starter Subdin's Schermafbeelding
    Registratie
    May 2012

Standaard

Ik vind het vrij onduidelijk allemaal..
    Ik ben verzekerd via Huizenga assurantien en deze heeft mijn auto verZekering ondergebracht bij voogd en voogd.
    Kennelijk was er onduidelijkheid over de nieuwwaarde zoals in mijn eerdere post en hebben
    ze een vergelijkbare auto gebruikt doch tegen een zeer lage dagwaarde.
    Gezien de staat van de auto en alle extra's is de dagwaarde echt heeeeel ver onder de werkelijke waarde.
    Desgevraagd verklaarde dhr Huizenga, nadat ik uit had gelegd dat mijn gt2835 turbo alleen al meer is dan de dagwaarde en uit had gelegd dat de auto zeldzaam is etc heeft hij eea uitgezocht en is hierbij kennelijk tot de conclusie gekomen dat de dagwaarde inderdaad hoger hoort te zijn.
    En dan komt het mooie...hij vraagt aan mij, wat is de dagwaarde van de auto dan vul ik dat in!

Zoals in mijn begin post ga ik nog het eea uitzoeken maar stel dat ik zeg dat de dagwaarde op 8000ligt en hij neemt dit zo één op één over. Gaat die verZekering daar dan ook mee akkoord en zouden ze dit bedrag uitbetalen mocht het onverhoopt zo ver komen?

Ik ga ervan uit dat het niet gebeurt uiteraard..ik heb 75% korting omdat ik geen schade heb geclaimd en via mijn werk heb ik meerdere rijopleidingen gedaan waaronder uiteraard slipcursus maar ook op zeer hoge snelheden controle houden, breed kijken etc etc..maar een ongeluk zit in een klein hoekje..bovendien hoeft het niet altijd aan jezelf te liggen natuurlijk..

Registratie
    Oct 2012

Standaard

Het is inderdaad ook erg onduidelijk vind ik zelf, het word de mens echt niet makkelijk gemaakt
    wat volgens mij de bedoeling ook is anders verdiend de verzekering er niks aan.

Mijn verzekering vertelde me dus dat ze hem kunnen verzekeren op catalogus waarde maar vertelde hier gelijk al bij dat de dagwaarde laag blijft..
    (al weten ze veder niks van welke auto hoe wat waneer etc ... )
    en met taxatie doen ze niks .. terwijl een taxatie juist de dagwaarde omhoog schroeft. ( denk ik ? )

En als jou verzekering zo 1 op 1 vraagt wat de dagwaarde is om dat gelijk te veranderen vind ik erg raar, de verzekering moet het er natuurlijk mee eens zijn
    dus dit moet getaxeerd worden en zwart op wit staan ,totzelfs dan kan de verzekering zeggen dat ze het niet doen etc..

Dus dan gaa ik bijna denken dat je dan meer moet gaan betalen maar idd niks meer terug krijgt dan nu...

maarja ik weet er zelf weinig van ik post alleen puur wat ik ervan denk op dit moment so correct me if i'm wrong.

Edit : zover ik weet is het taxatie bedrag niet per direct de dag waarde van de auto?

Onderwerp Informatie

Gebruikers die zit Onderwerp aan het lezen zijn

Er zijn momenteel 1 gebruikers dit onderwerp aan het lezen. (0 leden en 1 gasten)

Gelijkaardige Onderwerpen

1. Verzekering
    Door kingbananas in forum Algemeen
    Reacties: 13
    Laatste bericht: 16-09-10, 12:08
  2. Skyline en verzekering
    Door tinoush in forum Video
    Reacties: 1
    Laatste bericht: 23-07-09, 11:38
  3. Wat is de consumentenprijs van de R33 GTS?? ivm verzekering
    Door smoke drifter in forum Offtopic forum
    Reacties: 3